Tips

Följde dagens presskonferenser på svt play och kan väl konstatera att herrarnas va ganska positiv medan damernas tyvärr var nästan som en domedagsprofetia med ett ständigt snack om skador och sjukdomar. Känns som herrarnas tränare mer fokuserar på möjligheter och att damernas dito mer kör täcksnack med ursäkter redan innan säsongen har börjat. 
Ska i vilket fall bli oerhört skoj och mkt intressant nu när serierna börjar nästa vecka. Underbart!
 
Mitt tips till Elitserien för herrar:
1. IKS
2. Godtemplarna
3. Ystad
4. RIK
5. Kristianstad
6. Lugi
7. Drott
8. AHK
9. Malmö
10. Skövde
11. Skånela
12. VI
13. Aranäs
14. Bajen
 
Årets överraskning blir Redbergslid som möter IKS i finalen 9 maj!
 
Mitt tips till Elitserien för damer:
1. IKS
2. Lugi
3 .Skuru
4. Skövde
5. Eslöv
6. H 43
7. HEID
8. VI
9. Spåret
10. H 65
11. Kärra
12. Tumba
 
Finalen blir en repris på IKS vs Lugi. Tyvärr tror jag Tumba blir ett nytt ÖSK.
 
Vi spelade cup i helgen och jag upptäckte ett mkt bra domarpar med god blick och spelförståelse. Dessutom hade man inte behovet att vara i fokus utan lät spelet flyta på. Systrarna Bennani är värda många chanser i år!
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Marcus Antin

Håller med dig till 100% om systrarna Bennani som lyckats behålla ödmjukheten i sitt sätt att vara till skillnad mot en del andra domarpar som promotas av förbundet...

2012-09-08 @ 21:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0