Strax, Z mm

Snart 4 månader som coach med nya gänget i Fredrikstad BK. Flytten till nya landet har hittills gått mkt bra och då är det ju en stor fördel att handbollen, som man ändå är här för, funkar utmärkt. Klubben är ambitiös och viljan att skapa goda förutsättningar för mig och besättningen är höga.
Försäsongen har har gått helt enligt plan och vi har både varit skadefria och presterat I kamperna. Som man alltid säger så räknas inga poäng lr titlar delas ut på försäsongen men en god uppkörning🇳🇴 är ändå gött att ha i bagaget när poängen skall fördelas. Bästa matcherna på försäsongen är nog segrarna vs Bollklubben HEID och Skara HF.
Serien börjar till helgen med kamp vs Fjellhammer borta!
 
Hemma i Sverige så utökas elitdomarkåren till 16 par från förra säsongens 13. Vad jag förstått för att fler matcher skall kunna dömas av dessa paren. För mig blir det en lek med siffror oavsett vad man kallas så är det ju samma par. Jag kan aldrig få ihop mer än Max 10 par som borde ha titeln elitdomare. 
 
Nu till fotboll och inför Österrike matchen så handlar allt om Zlatans vara lr inte vara. Zlatans värde för laget är högt men kanske inte alltid det bästa för laget. Det jag menar är att en hel del spelare hyser en enorm respekt och näst intill blir paralyserade och bara undrar var Z är på planen. Z är en enda som kan avgöra en match på egen hand men som alltid i svensk lagidrott är är aldrig laget bättre än dess svagaste länk. Kan tänka mig att rätt många spelare är jävligt trötta på det tjötet utan att givetvis säga något.
Tror oavsett på en ganska enkel seger idag vs ett nästintill EM-klart Österrike.
 
Förbjud allt elitspel på plastgräs. Detta är en förutsättning om vi vill vara med och leka med dom stora drakarna ute i Europa. Både som landslag och på klubbnivå.
 
Gläds nåt oerhört att vi fortfarande leder allsvenskan. Vi är självklart i det här fallet IFK Göteborg🇸🇪!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0