Klyschor

En match i taget:
Vinst igår vs Alstermo och ytterligare två poäng in på kontot. Vi tränare har ju en förmåga att tycka att matcherna kan vara lite luriga och Alstermo är ett svårt gäng att kartlägga. Man gör ofta mkt mål och släpper oxå en hel del. Nyckeln var alltså att få till defencen och få mkt fart i kontringsspelet. Ibland funkar matchplanen och igår var ett sådant tillfälle där vi sprang sönder motståndet. Formen är mkt god och vi ser mkt fram emot avslutningen på serien.
 
Motivation slår klass:
Att Rimbo slår H43 uppe i Rimbo är för mig ingen överraskning. Rimbo slår Blåklockorna, enligt mig, hemma en gång av tio och det var helt rätt tillfälle igår. Blåklockorna säkrade seriesegern vs oss i tisdags och klarade inte att ladda om. Däremot är jag förvånad att man inte är förberedd på att få möta ett tokladdat hemmagäng och blir fullständigt överkört. Alltså torsk med 34-43 finns ju inte på kartan. Satt man kvar på restaurangen i Lund och firade?
 
Ytterligare ett exempel är från Vikingahallen igår. Skånelas kross av IKS inför en fanatisk hemmapublik, 30-24. Dagges gubbar som alltid väl förberedda och tog chansen vs ett ngt förvånat och ointresserat bortalag. Starkt av märstagänget att ta chansen när man får den för normalt är självklart IKS bättre än Skånela.
 
Blå-Vitt vinst i cupen vs Brage, 2-0. Säger väl inte så mkt men gött att Hysén redan är i målform, gjorde bägge igår. Hur fan kunde Stahre låta han spela på kanten förra året?
 
Efter 10 år på Aspero Idrottsgymnasium har jag valt att lämna skutan. Vad framtiden har att bjuda på får jag se men nåt sköj blir det säkert.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0