Grattis Skånela!

Skånela till Elitserien! Känn på den, det är jävligt bra jobbat. Min kompis, Dagge är värd all respekt som har fört Märstalaget till finrummet!

Jag var med om samma resa en gång i tiden med Bollklubben HEIDs herrar och vet hur oerhört sköj det är. Vi vann, 2002, div 2 obesegrade (nuvarande div 1) och direkt därefter, 2003, Allsvenskan vilket ändade i Elitserien 2004! 

Gick oxå upp med Wasaiterna 1999 men då hade vi inte vunnit div 2 året innan.

Bägge dessa avancemangen var lika roliga så jag förstår hur mkt det firas ute i Märsta. NJUT!

Herrarnas slutspel:
GUIF vs Malmö  3-0
Ystad vs Lugi  3-1
IKS vs Skövde  3-0
AHK vs Kristianstad  3-1
Alltså jag tror inte på några skrällar utan bäst placerat lag i grundserien vinner relativt enkelt.

Damernas slutspel:
IKS vs Västerås  3-0. Enorm klasskillnad!
Lugi vs Skövde  3-1. Djärvt av Dragan att välja slutspelsrutinerade Skövde men vinrött verkar inte rädas någon utmaning. Samtidigt smart för västgötagänget är enormt formsvagt. 
Skuru vs Spåret  3-2. Mkt jämnt och det känns som det kan gå hur som helst.
Eslöv vs HEID  1-3. Samspelta Bollklubben med kanske serien bästa första 7:a vinner detta genom att knipa en bortafight för hemma i HH förlorar man aldrig. Wiberg kommer att saknas mkt nu är det drar ihop sig till slutspel.

Vi avlutade Allsvenskan med två segrar vs DIF och Hästö och slutade 6:a. Utvärderingen är inledd och kommer att ligga på bordet inom en vecka.

Ni vet väl att GULDET skall hem till Götet i år. Forza "Real" Blå-Vitt!

Ps. Även avancemang till Elitserien 2006 med Bollklubbens stolta flickor. Laget som ligger mig oerhört varmt om hjärtat. Ds. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0