Haveri x 2

Torsk i fotbolls-EM vs Ukraina och England och då ligger fiaskostämpeln nära. Mkt har skrivits så jag tänkte bara reflektera över några saker som jag tycker.
# Hamréns oerfarenhet har spelat oss spratt och här gäller det att lära jävligt snabbt.
# Självbilden känns sådär. Ok att man pratar om att vi är bra men som Seb Larsson säga att vi varit bättre i bägge förlustmatcherna lr som Zlatan säga att vi spelar bättre än nånsin är bara bedrägligt.
# Betänk att England hade skador på flera nyckelspelare bla Lampard och att Rooney var avstängd.
# Wernblom skulle spelat. SWE har alltid haft en tanks på mittfältet typ Schwarz, Ingesson lr Linderoth. Bollvinnare behövs i alla lag. Tror fan inte förbundskapen har nån kanal som sänder CSKA:a matcher.
Mitt betyg. Underkänt Har oxå svårt att tro att Zlatan spelar sista kampen vs Frankrike. Nån känning finns säkert

Handbollens missade VM-plats tycker jag däremot är ett fiasko. Alltså Montenegro i bäst av två matcher skall bara besegras. En del gubbar i det laget hade förmodligen inte tagit sig runt ett Cooper-test utan syrgas.
# Kimx2, Doder, Petersén, Nilsson och Ekberg spelade nästan hela drabbningen som utespelare. Samtliga skåningar!
# Utvärderingen kanske ger vid handen, precis som i damlandslaget, att det var assisterandes fel. Problemet här är att här finns ju ingen assisterande utan två förbundskaptener. Lundin kanske ändå får skulden!?

Enligt mig måste man som ledare lyckas med tre grundfundament till sin besättning:
1. En lyckad spelidé utifrån spelartyper
2. Mycket tydliga roller
3. Jobba hårt varje gång som om det var det sista du någonsin gjorde.
Här har inget av landslagen lyckats

Dam-Elitseriens hittills bästa nyförvärv till nästa säsong är följande:
1. Filippa Idéhn till IKS. Nästa landslagsmålvakt.
2. Anna Olsson till Lugi. Skyttedrottningen är tillbaka.
3. Elin Karlsson till IKS. Bra över hela banan.
4. Cassandra Tollbring till Eslöv. Talang utöver det vanliga. En spelare jag absolut hade försökt värva om jag fortfarande varit damchef.   
Kommentarer
Postat av: Brejding

Din analys om saknad av spelidé och rollfördelning är klockren.

Jag saknade dessutom glöden i ögonen. Det kändes som en vänskapsmatch. Det skall inte få hända i en avgörande VM-kvalmatch. Utan glöd och spelidé kan det bara sluta på ett sätt.

2012-06-26 @ 01:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0