EM-final

Snart smäller det i fotbollen. Final i EM, Spanien vs Italien. Jag tror tyvärr att gubbarna från spaghetti land har spillt sitt bästa krut så mitt tips blir en lätt victoria för Spanien, 3-0.
SWE gapade ju om guld så att bli utslagna av England och Frankrike som sedan var helt chanslösa i en kvartsfinal känns ju som att målet var ngt snett. Höga mål är alltid bra men än bättre är realistiska mål.
 
Ett stukat svenskt herrlandslag i handboll har tagit ut sin trupp till OS. Två platser hade jag ändrat på. Fyra m6:or känns som minst en för mkt, då vet jag att Orsa och Tobbe är försvarsspelare. Jag hade petat Nilsson som jag inte tycker har levererat och spelat Gustafsson som för sällan får en riktig chans. En plats blir då ledig som hade gått till Zacke på h6. Vidare tycker jag Doders form är för dålig så den platsen hade gått till Stenbäcken som oxå är en god försvarspjäs. M9 hade då kunna delas av Larholm och Kim.
 
En lirare gör come-back i dam Elitserien. Ehnbring tillbaka i Kärra. För vilken gång i ordningen?
 
För mig är det helt ofattbart att Skånela inte får spela sina hemmamatcher hemma i Vikingahallen. Jag lovar att media och publik skiter i om det finns sittplatser på bägge sidor i hallen. Man är ute efter upplevelsen och en fullsatt hall med en otrolig stämning är vad som räknas. När vi var uppe med Wasaiterna var det fullsatt varenda match och då kom oxå TV 4 och SVT löpande. Bättre dragkraft för handbollen än en happening i Märsta kan inte handbollen få.  
 
Vilken grym prestation Moa Hjelmer gör på 400 m i EM. GULD fantastiskt!
 
Stahre, blå-vitts tränare, måste se nåt jag inte ser när han placerar Hyse'n på mittfältet. Skyttekungen måste tillbaka till anfallet!
 
Århundradets sämsta beslut i Göteborg är fattat. Trängselskatt=vilken jävla skit!
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Dagge

Sådärja! Äntligen någon som fattar vad det handlar om i hallfrågan!

2012-07-01 @ 19:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0