Reflektion

Att vinna matcher i Skåne med skånska domare är svårt. Att vinna jämna matcher i Skåne med skånska domare är näst intill omöjligt.
Vi loosade igår vs IFK Ystad borta med en boll och mina farhågor besannades redan innan matchen när speakern berömde pipblåsarna och sa nåt i stil med att det känns tryggt och nu är matchen i säkra händer. Efter kampen kan jag i vilket fall lova att arrangörsstaben var nöjd.
Domarlistan i vår serie, Allsvenskan som räknas som elitiddrott, ligger fast enda till sista omgången som är 22 mars. Här spelar form lr tidigare insatser ingen roll. Spelare som inte presterar vet inte ens om dom blir uttagna till nästa match. Varför måste då pipblåsarna veta det flera månader tidigare?
Klart det finns bra domare och min topp tre är:
1. Nilsson + Håkansson
2. Jonsson + Mäkinen
3. Delle + Engberg 
Vi kommer igen! Det gör vi alltid!

Bollklubben stolta flickor avväpnade Kropps enkelt i veckan, vilket för mig var självklart för klasskillnaden är mkt stor. Tror på vinst till helgen vs IKS som kommer från en seriefinal i veckan vs Real Lugi. Bättre läge för att ta Partilleskalpen kommer sällan.

Capello avgick i veckan som Englands förbundskapten och genast börjar det spekuleras i om det är bra för SWE lr inte.
Det spelar ingen som helst roll och för mig är förbundskaptenens roll rejält överskattad. Fk skall ta ut rätt spelare, ge dom rätt roller och en god spelidé. Övrigt sköter klubbtränarna vad det gäller form, fys osv. Englands öde hänger nog framförallt på hur väl alla spelares ego funkar i truppen och där har givetvis förbundskaptenen i sin tydlighet en mkt viktig uppgift.

Blå-vitt gör en härlig satsning mot toppen efter några säsongers ökenvandring. Bästa nyförvärvet kom redan förra säsongen och är Philip Haglund. En riktig pjäs i mina ögon!

Parkeringsvaktshögskolan söker elever och efter fullgjord utbildning får man dela ut bestraffningar!       
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0