lite av varje

Match med besättningen idag vs HPW på ön. Näst bäst i stan står på spel, efter RIK, så kampen har sitt intresse även om inget av lagen kan nå Elitserien. Vi torskade i höstas och hoppas givetvis på revansch. På min aktiva tid, även om det var en del år sen, så räckte det att säga derby så var besättningen tokig. Derby för mig är blod, svett och en jävla kampvilja och det vill jag verkligen se ikväll ute i Lundbystrand.

Frasse skall vara kvar som tränare i IKS-herr och där är min uppfattning solklar. Att lägga ett rykte är det enklaste som finns och oftast grymt fegt. 

Glufs-Glufs tar för sig på damsidan. Nu värvas landslagsprövade Elin K från Bollklubben och Filippa I från Spåret. Vad som händer i dom klubbarna är ju inte så noga bara man får ta vad man vill. 

Håller med Nollan om att Natta Hagman är given till OS. Det sa jag redan till förra Mästerskapet och min tro är om möjligt nu ännu starkare. Belackare talar om att hon spelar för lite på kanten vilket jag tycker är skitsnack. Hajas spelade nästan uteslutande på 9m i klubblaget och kanske är vår bästa v6:a någonsin.

Någon skrev efter IKS vs ÖSK: Bundsen till Landslaget! Jag kan lova att det finns mkt bättre mv i Elitserien exempelvis Ia Olsson i Eslöv lr KC i HEID lr Åstrand i Lugi lr Filippa I i Spåret. Målvakter som dessutom står i stort sett varje omgång.

Frölunda Hockey går som tåget och helt plötsligt är förra årets coach, Kenta, inte längre ifrågasatt. Konstigt att man i vissa experters ögon kan bli så mkt bättre över en sommar!?      
Kommentarer
Postat av: Jonas

Hoppas verkligen att glufs-glufs får motstånd i årets slutspel. Inte så intressant om det bara handlar om ett och samma lag hela tiden.

2012-02-29 @ 23:19:22
Postat av: Roland Ladestam

Coacher i betraktarens ögon är mer emotionell än rationell. Dörför blir man så bra i medvind. Skillnad på de coachar som bygger väderkvarnar i stället för vindskydd när det stormar "Go on"

2012-03-01 @ 17:25:40
Postat av: undrande

Känns som du hela tiden "passar" i frågan om hur läget är i ÖHK. Damtränarbyte och ett resultat på hersidan som är ljummet för att inte säga iskallt. Varför inte ge oss utomstående lite info om hur det funkar att jobba "hos familjen" . Som utomstående och hört alla visioner från "familjefadern" måste väl det hända något snart. Superannläggning , hur många spelare som helst. Vad är det som fattas...?

Det skulle jag vilja läsa i en blogg som din. Eller är det ...Pengar räknas. Locket på.

2012-03-04 @ 15:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0