Bollklubben vs IKS

Var i HH idag och kollade derbyt, HEID vs IKS, och jag fick se en riktig gastkramning över 60 min. Kampen var hela tiden jämn och svängde fram och tillbaka. 
HEID levde oerhört högt på en fantastisk hemmamålvakt, KC, som var 52 %-ig, alltså det är en grymt bra siffra i förhållande till motståndet. Den andra lysande stjärnan var Adda som  gör 9 baljor på 12 skott. 
IKS är däremot mer en kollektiv maskin denna säsong när man saknar förra årets superstar, Bella, som när det drog ihop sig alltid fick greja det till slut.
Matchen kunde gått hur som helst men om jag ska sätta fingret på ngt som jag tycker avgjorde  så är det att Bollklubben har hemska 21 st tekniska fel medan IKS klarar sig med 11 st.
Topp tre för mig i drabbningen var:
1. Solklart KC i hemmakassen, helt enkelt lysande
2. Skytten Adda. Nu lika bra som för två år sen och dessutom mer rutinerad.
3. Domarna. Mirza Kurtagic och Mattias Wetterwik som leder matchen bra och ser till att lagen är viktigast på banan.
Som helhet mkt kul att vara tillbaka i HH men tyvärr fel slutresultat. 
Kommentarer
Postat av: Anders

Såg samma match och håller helt med. Inte välspelat men grym kamp och intensitet. Domarna mycket bra även om många 50/50 lägen kändes gulsvarta, sett från läktaren av en som är helt neutral i sin support.

2012-02-18 @ 22:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0