Saklig kritik?

SWE spelar oavgjort vs Serbien på bortaplan i EM. Tycker att SWE skall slå Serbien men bortaplan är alltid svårare och med ett obefintligt målvaktsspel och nada kantspel så tycker jag resultatet är helt ok. Vad som hänt med Grubbström vete fan men tre räddningar under kampen är ju helt bedrövligt. Målvakten är ju hyfsat viktig i handboll!
Diverse experter och journalister som fått en dator i knät och då blivit expert väljer ändå att ganska hårt kritisera förbundskaptenen för dålig coachning. Förstår inte varför man alltid måste leta fel med facit i hand, som för övrigt är det enklaste som finns. Annorlunda är det att fatta beslut i skarpt läge. Förbundskapten vågar verkligen fatta beslut och kanske va det så att Torstenssons och Gulldéns vila mitt i andra halvlek gjorde att bägge kunde bidra till att SWE kom igen och gjorde 5-0 i slutet och nådde ett kryss. Man ska då betänka att bägge var ganska slitna mitt i andra akten och då började Serbien oxå dra ifrån. 
Man måste inte alltid som expert leta fel för att framstå som intressant.
Torstensson som direkt efter kampen, mitt i sin besvikelse, fick en mick upptryckt i facet ska ha en stor eloge för att försvarade sin förbundskapten.
 
Aranäs uppryckning är bragdartad och visar att när gubbarna börjat ta sitt ansvar så behöver inte tränarn ifrågasättas. Hallbäcks hårda slit ger nu resultat.
 
Payback time gäller för oss vs Tumba på lördag!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0