Respass

Dagens förlust i vänskapsmatchen vs Sydkorea fullbordade damlandslagets fiasko i OS. Sydkorea behärskade tillställningen från start till mål och gjorde absolut inte mer än vad som behövdes. Här handlade det om att spara så mkt kraft som möjligt inför en stundande kvartsfinal.
SWE, både ledning och spelare, säger att man har en spelidé som man tror på. Om så är fallet så förstår jag inte att vissa spelare kan säga att förbundskaptenen skall bytas ut. Han skall givetvis stanna så länge kontraktet gäller för det är spelarnas förbannade skyldighet att prestera på banan och där har man misslyckats kapitalt. En hel del spelare bör nog ta sig en ordentlig titt i spegeln och fråga sig om man har gjort allt vad man överhuvudtaget kan i detta OS.
Däremot tror jag att förbundskapten måste kompletteras med en stabil ass för här har det velats alldeles för mkt. Bagarn in och ut och in igen och nu ut igen! Däremellan Lundin som direkt avsattes och fick skulden för fiaskot i förra mästerskapet. Per skall fortsätta och fick jag bestämma så ska Jacobsen och Hagman in i laget direkt. Då vet jag att Hagman har en del rehab kvar men sen...
 
Herrarna hoppas jag mkt på men nu gäller det att ta en ordentlig skalp. Hittills har det bara blivit segrar vs blåbär.  
Det viktigaste har man och det är självklart fungerande målvakter som kan vinna matcher. Jämna drabbningar vinns grymt ofta av det laget med bäst målvakt.
 
Grymt imponerad av den lilla ön med det krigande landslaget. Island var landet!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0