Tips

Jag kommer som jag sagt tidigare att tippa varje omgång i dam-Elitserien och hoppas att min erfarenhet från dom 5 senaste säsongerna i serien som tränare skall komma väl till pass. Premiär är alltid lika oviss men jag tycker mig skönja en del klara favoriter. Man kan säga att generellt sett så skräller väldigt sällan ett sämre lag vs ett bättre och så har det alltid varit i dam-Elitserien.
Spåret vs BK HEID, 2:a. Ett mkt formstarkt bortalag, med tre landslagstjejer: 2 st i SWE och en st britt, vinner klart vs ett ngt skadedrabbat hemmalag. Skulle tro minst 5 kassar emellan. Tre saker kan hindra bortasegern och det är: hemmahall, Idéhn stänger igen och Ryde på bänken.
Lugi vs ÖSK, 1:a. Klasskillnaden är enorm och skulle inte bli förvånad om det blir 15-20 mål emellan.
IKS vs IVH, 1:a. Tror "nya" IKS väldigt gärna vill visa att man inte står och faller med Bella. IVH räcker inte alls till här.
Skövde vs Eslöv, 1:a. Två lag som jag upplever har blandat och givit på försäsongen. Hemmaplan avgör.
H65 vs H43, kryss. Tror på en knallhård och otroligt jämn drabbning.
Kropps vs Skuru, 2:a. Skuru mkt bättre i grunden vs ett nytt Kropps.

Kollar just nu på Finnkampen och det är oerhört mkt ursäkter. Känningar, vind och all jävla skit. Bit ihop för fan!

Blå-Vitt byter tränare till nästa säsong och i mitt tycke helt nödvändigt för vidare utveckling. Vi ska ju vara ett topplag!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0