DDR-buss

Mitt gäng spelade match igår vs Hallby i Jönköping. Som dom flesta vet så har jag varit tränare i en massa år och man tror att man upplevt det mesta men igår fick jag uppleva ngt nytt. När jag kom till parkeringen för samlingen står det den minsta och den äldsta buss jag hittills sett. Direkt tänkte jag: "bara det inte är våran". Alltså bussen såg ut som ett fordon från gamla DDR. Som tränare har man ju fått lära sig att gilla läget så jag och besättningen tog det med jämnmod och rullade, med en grymt bra chaffis, mot Småland.


Matchen blev en härlig tillställning där vi äntligen fick till det mesta och kunde vinna enkelt med 34-25. Underbart!
Träffade en gammal bekantskap på matchen och en ny. Den gamla var Ullis farsa, en mkt trevlig gubbe. Den nya var Filippa Idéhns morsa som satt i sekretariatet. Hennes dotter är just nu, enligt min mening, landets näst bästa mv efter Grubbström.

Tips till omg 7 i Dam-Elitserien:
H65 vs Skövde  2:a. Redan spelad, jag vet, men hade tippat bortaseger.
H43 vs ÖSK  1:a. Dax för Lundalaget att börja vinna kamper och här känns verkligen som rätt tillfälle. Blåklockorna kommer att bli mkt bättre nu när Tellenmark får fler matcher och ÖSK räcker helt enkelt inte till.
Eslöv vs Skuru  Kryss. Mv-Brorsson tillbaka i Plasthallen lr tältet och vill säkert ha med sig två pinnar till Nacka. Tror på en tight kamp där bästa mv kanske avgör?
VI vs HEID  2:a. Snackade med en "förståsigpåare" igår som sa att det finns inget bättre lag i serien än Bollklubben, förutom IKS. Så bortasegern känns given.
IKS vs Lugi  1:a. IKS känns grymt starka, ngt förvånande för undertecknad. Real Lugi återigen utan Sabina och då räcker man inte till i Partille.
Kropps vs Spåret  2:a. Uddevallagänget gnetar på men behöver få utdelning. Spåret vinner oftast såna här kamper men lite skrällvarning.

Kopparberg/Göteborg har endast ett års kontrakt med samtliga spelare. Ngt riskfyllt kan tyckas men gött att ngn klubb sätter ner foten och visar att det inte bara är spelarnas marknad. Bra klubbar får alltid bra spelare så funkar marknaden!

Prioritet Finans fortsätter som sponsor för Blå-Vitt. RIK och Bajen handboll. Självklart, ingen döms väl i TV!     
Kommentarer
Postat av: Manolito

Brorsson är ju skadad vill du ändra ditt tips?

2011-10-29 @ 22:34:16
Postat av: CKi

Nej, krysset gäller ändå

2011-10-29 @ 23:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0