Grauers

Dam-Elitserien har nu avverkat 4 omgångar och även om det är tidigt finns lite tendenser.
Mest imponerad hittills är jag utan tvekan av Spåret. Ett LAG i ordets rätta bemärkelse som är "jobbigt att möta". Då ska man oxå betänka att man mött idel tufft motstånd. Man letar heller aldrig ursäkter som att den och den spelaren är borta trots att man saknar två mkt bra j-landslagsspelare i Alex Domeij och Steff Svensson.
Vet oxå att nu börjar Lugi komma när Sabina är tillbaka för hon betyder enormt mkt för detta laget. MV-Sanna behövs oxå för där är det ngt klent för tillfället.
Tre lag känns gjutna i botten.
H65 som visserligen gör bra matcher men inte räcker ända fram. Harris kanske kan ändra på det?
Kropps som tappat nästan all kvalité. Ahlm, Nyström, Brandt och Enhörning, vilket lag hade överlevt det?
ÖSK som eventuellt kan knipa någon poäng hemma men även det är tveksamt.

SWE möter två behagliga motståndare i EM-kvalet, Slovenien och Tjeckien som inte tillhör toppskiktet i Europa. Jag hade gärna sett Johanna Alm redan nu i truppen. Vet att hon har varit skadad men det har även några andra varit. Johanna är i sina bästa stunder en av dom absolut bästa på 9m. Sabina ska oxå in på sikt. MV-Idéhn i Spåret hade oxå fått chansen att visa upp sig som tredje valet i kassen.
En som verkligen tagit revansch efter den något sämre insatsen i World Cup är Boson. Bäst i dom tuffa matcherna vs Lugi och Skövde tyder på en mkt stark karaktär. Starkt jobbat av en jävligt viktig kugge för SWE.

Tränaren i Blå-Vitt sa att helgens insats vs Mjällby, 0-1, var den sämsta insatsen under hans fem år. Har han redan förträngt 0-4 på hemmaplan vs DIF tidigare under säsongen? Tyvärr fick jag rätt när jag innan säsongen sa att jag var orolig att detta kunde bli en skitsäsong.

Birro blir avsatt som programledare/debattör för Kvällsöppet eftersom han ville bli partiledare fär KD. Jag bara undrar vem fan bryr sig?

Ikväll vinner AHK hemma vs IKS!

Grauers städar i VF Hockey och plockar bort klubbdirektören Ahdrian. Går själv in som arbetande ordförande och tar arbetsuppgifterna ihop med tränaren Kenta.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0