Truppen

Truppen till dam-VM i Brasilien togs ut idag. Undrar vilket tryck det blir runt mästerskapet i fotbollslandet? Först och främst tycker jag att det är gött att Filippa blir 3.e målvakt och att Ullis kom med på linjen. 
Saknas för mig gör de bägge Lugi spelarna Sabina och Natta. Sabina som kan spela på alla platser på 9m och är en stark försvarsspelare. Natta som är lirare, skarprättare och kan spela både på kanten och 9m.
Övriga anser jag givna.
Jag tror inte att dom saknade spelarna spelar någon roll för prestationen av landslaget för där har deras betydelse varit alltför liten, sen är det en annan sak att jag kan tycka att den borde varit större.

Målsättningen är jag däremot besviken på, där man säger att vi i gruppen skall vara nöjda med prestationen. Vi skall prestera två mästerskap i rad säger man vidare. Det måste väl innebära att semifinal åtminstone måste vara målet. Alla vi som kommer att följa laget hoppas och tror nog i vilket fall på semi-. Man kan inte säga att alla nationer blir bättre, det blir väl för fan vi oxå. Våga stick ut hakan och va "det kaxiga landslaget".

Konkurrensen sägs ju vara större än nånsin om platserna i truppen och jag håller med när vi kan lämna Hagman, Jacobsen och Wallén hemma då har vi ett fantastiskt landslag!

SHF hantering av arenafrågan känns hur löjlig som helst. Hellre en mindre knökfull arena än max en halvfull ishall. Vi vill att media ska bry sig om oss och jag kan lova att då krävs fulla hallar och det innebär oxå en go stämning. Dom få gångerna det är TV-matcher som tydligen kräver läktare på bägge långsidorna får väl dom klubbarna som inte har detta byta hall. Platser för förbundsgubbarna behövs inte för vem har sett dom? Krav är bra men dom måste vara realistiska!

Imon snackar jag lagbyggnad på handbollsakademin i Göteborg. Ska bli mkt trevligt.    
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0