PC mm

Partlle cup är slut och jag coachade ÖHK U-21. Gubbarna gjorde det bra trots att vi loosade i kvartsfinalen  vs blivande vinnarna AHK. Vi tog matchen till sudden death efter underläge i halvtid med 5 bollar. Där vann köpe-gänget från potätä-stan slant singlingen och fick börja med boll och avgjorde redan i första anfallet genom straff som i och för sig inte var mkt att säga om. Laget växte under turneringen och visade sig oerhört svårslaget, 5 vinster och 2 kryss, så några av gubbarna får säkert dofta Allsvensk krutrök under säsongen.

Många "förståsigpåare" på Heden trodde sig veta att KC återigen skulle göra comeback i Bollklubben, isf efter sommaren när försäsongen började närma sig slutet. Jag känner KC väl och vet att hennes beslut är väl övervägt så mitt tips till allt och alla som tror sig veta är, att låt henne vara ifred och om hon vill börja så gör hon väl det.

Eslöv ryktas bli av med Anna Olsson till Danmark och Hanna Jeppsson tar timeout.

Mitt tips i dags dato på en SM-final är Real Lugi vs Bollklubben!

Anfallare vinner matcher och försvarare vinner Mästerskap! Lotta Schelin m fl hyllas i SWE men hyllas den som hyllas bör, då kan man nog konstatera att en ramstark defensiv har tagit SWE till en semifinal.

Vasquez till Häcken och inte Blå-Vitt. Perfekt tycker jag för han hade inte platsat, vilket jag inte tror han gör i BK Röva heller. Hans farsa hade ju massa uppfattningar om Blå-Vitt senast så Mild ville nog ändå aldrig han han tillbaka. Ett mål gör ju som bekant ingen karriär!

Fredrik Pettersson tillbaka i Frölunda Indians=mkt bra! Kanske Grauers ligger bakom?   
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0