Matchdelegat

Plastgräs-primadonnorna från Borås, alltså Elfsborg, begärde ikväll omklippning av gräset i Halmstad för att gräset på vissa ställen var 40 mm istället för 35 mm som reglementet säger. Hör ni själva, 40 mm istället för 35 mm, alltså en skillnad på hela 5 mm. Matchdelegaten fick frågan på sitt bord och fick sonika beordra vaktmästarn omklippning så att matchen blev försenad och spelas just nu. Allt för 5 mm! Just nu ligger primadonnorna under med 1-0. Hoppas verkligen det blir torsk.

Bollklubbens damlag mötte under säsongen Kärra borta och skulle då ha ljusa tröjor och inte våra röda tröjor. Det var webb-TV sändning och då säger reglementet att ena laget skall ha ljusa tröjor och eftersom Kärra spelar i svarta så skulle vi byta. Nu var det så att vi av någon anledning hade med en ljus tröja för lite, klantigt men ändå fakta.
Jag tog då kontakt med matchdelegaten som sa att då måste ni hämta en tröja lr så får ni stryka en spelare. Bägge alternativen var för mig helt koko, en tröja till gick inte att hämta och stryka en spelare av den anledningen skulle jag aldrig göra. Betänk då att spelaren tränar nästan varenda dag under året och av denna anledning på uppvärmningen skulle meddelas att "du får stå över idag".
Jag pratade med berörda parter webb-TV, motståndaren och domarna och samtliga sa att det var inget som helst problem att vi spelade i rött. Alltså allt frid fröjd och frågan löst.
Nej, inte allt. Matchdelegaten var fortfarande inte nöjd och sa "att då skriver jag rapport. 
Problem är till för att lösas men vill man inte så går det aldrig!
Matchen spelades och Bollklubbens stolta flickor vann mkt enkelt och jag kan lova att sändningen på webb-TV var utomordentlig att se på. 

Man kan väl säga att matchdelegatens uppgift ibland är enklare och ibland svårare men med lite sunt förnuft löses oftast det mesta!

V 75 vinst igår. 3200 kr är la sådär men som man säger "många bäckar små".  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0