Söder om Hallandsåsen

En av mina skönaste triumfer uppnåddes i söndags när Bollklubbens stolta Damlag bröt ner Lugi med 9 baljor. Skönast så till vida att vi under alla våra resor till Skåneland sällan har fått ställa kosan hemåt med en vinst i bagaget. Taktik och match plan som man lägger upp inför matcherna funkar inte alltid till punkt och pricka beroende på att matchförloppet sällan blir fullt ut som man tänkt sig. Undantaget var nog i denna matchen för här var händelse schemat precis som man hade hoppats så man kunde egentligen bara bocka av. Vi jobbar stenhårt för att sätta vårt spel och just nu känns det som känslan och flytet är på plats. En stor eloge till Dragan & Alice som heller inte försökte med några bortförklaringar utan rakt och ärligt gratulerade och erkände att vi var bättre för dagen. Jag kan lova att så inte alltid är fallet.

Kollade Kärra vs Kropps igår och fick se hemmalaget avgöra på straff i sista sekunden. Kropps har bollen 30 sek kvar och bör spela för en poäng men tar av någon outgrundlig anledning ett katastrofläge på V6. Tränarn står med time-out kortet i näven men får inte in det till sekretariatet. Lim lr? Kärra får bollen och då säger jag till vår MV-tränare att nu avgör Crocodiles med ett inspel från Ehrnbring till Palle. Mkt riktigt inspelet kommer men Palle missar och Kroppskeepern gör en fin fotparad=slut tror alla men... då har domarn hittade ngt=straff och hemmasegern är ett faktum. Säg aldrig och jag säger aldrig att domarna i hanbollsmatcher inte avgör fighter i bedömningssporten handboll.

För mig är det helt ofattbart att vi i Dam-Elitserien inte kan få dom högst rankade domarna som normalt dömer Herr-Elitserien nu under VM för herrar. Man säger från alla håll att det är den bästa Dam-Elitserien någonsin då borde det vara självklart att dom bästa rättskiparna skall blåsa om möjlighet finns. I mitt lag spelar alltid dom bästa spelarna för tillfället svårare är det inte!
Kommentarer
Postat av: Björn

Väl tala Christer...ord och inga visor det är det som behövs.



Det är väl därför du är en "smygöisare"...men jag lovar, jag säger inget.

2011-01-12 @ 18:41:47
URL: http://gofit.it
Postat av: Björn

Väl tala Christer...ord och inga visor det är det som behövs.



Det är väl därför du är en "smygöisare"...men jag lovar, jag säger inget.

2011-01-12 @ 18:42:40
URL: http://gofit.it

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0