Slutspelet klart!

Vinst i en mkt märklig match vs Blåklockorna i söndags. Det började egentligen redan på uppvärmningen när våran målbur havererade. Målet släppte från golvet, ungefär som buren kan göra från isen i hockey, vilket innebar att 4! kommunalare fick till uppgift att borra nytt hål och sätta fast målställningen. Det tog 20 min så det blev ingen lr i vilket fall en ngt kort mv uppvärmning. Om det var anledningen lr kanske en bidragande orsak till en bedrövlig första kvart det vete fan men så lång tid tog det för Bollklubben att komma in i kampen och då stod det 4-11. Nästa 45 min vinner vi med osannolika 20 bollar så att slutställningen blir 41-28 till oss. Under mina 21 år som Elit-tränare så går denna kampen upp på topp 5-listan över dom mäkligaste, då är det alldeles särskilt gött att man går segrande ur bataljen. På lördag väntar nästa utmaning vs Kroppskultur.

Att vår lilla klubb från Järnbrott för 4:e året i rad är klart för slutspel gör mig oerhört stolt över min besättning!

Att Lindesberg slog AHK med en boll var undantaget som bekräftar regeln för normalt är AHK omöjliga att slå i en jämn match hemma i Nolhaga.

Seriefinalen i div 3 mellan Nord och RIK B slutade med en förkrossande victoria för Nordarna till Kent Bengtssons stora glädje!

Wassarna är på väg att tappa allt. Vad fan händer?

Frölunda Hockey denna tragik. Vinst vs Skellefteå och vissa spelare säger att skulle vi gå till slutspel så blir vi livsfarliga. Jag tror inte att allt beror på otur utan spelarna har presterat för dåligt och ett flertal tyvärr är"over the hill" att då snacka om slutspel känns naivt och självbilden får inte längre vara att övriga hockey-Sverige är säkert rädda för oss. Snarare så flabbar man och tycker att felsatsningarna känns helt koko.

Returmatchen i bänk vs Payam får vänta beroende på att undertecknad har kört sönder axeln men hårda gubbar kommer alltid igen så vänta bara!      
Kommentarer
Postat av: Peter Thelin

Hej och grattis till slutspels platsen.Rigtigt intresant läsning bra blogg.



2011-02-23 @ 19:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0