RIK vs AHK

Kollade det västsvenska derbyt RIK vs AHK idag. Såg fram emot en tuff batalj med mkt känslor. Så tyckte jag inte att det blev därtill var unga RIK alldeles för bra för potätä-gänget denna afton. AHK verkade lamslagna och allmänt sega och den enda som stod att känna igen var Bernhardsson som var helt överlägsen i laget. När sen Stocken sitter ner en hel match med korslagda ben då är gänget inte på tårna.

RIK däremot imponerade och jag skulle vilja lyfta fram tre saker som var avgörande.
1. Winges MV-spel som framförallt i 2.a halvlek var eminent. Tycker att draget att sätta Winplanta på bänken som MV-coach är briljant.
2. Nacors inträde i laget och lagom elak.
3. Attityden som var vida överlägsen motståndarens.
Hoppas RIK går till slutspel för där hör man hemma!

AHK kommer igen och kan mkt bättre och jag är helt övertygad att det var en engångsföretéelse att det andra laget hade bättre inställning.
Mitt tips AHK vs IKS i SM-final står kvar!

Nu prövas Frasse ute i Partille!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0