Straff

Kollade just på första halvlek av SWE vs ARG, 19-7. Tror som sagt att vilket svenskt slutspelslag som helst hade slagit Pampas flickor. Man kan inte hjälpa vilka man möter men det här är ett riktigt kalkongäng. Jag lovar att jag inte skall se andra halvlek.

Såg oxå AHK vs RIK där potätä-gänget vann en jämn och spännande drabbning, precis som det skall vara. Ibland kan man analysera hur mkt som helst men i jämna kamper avgör oftast bästa målvaktsspelet, så oxå i denna match. Tycker min kompis Hanisch va bäst på banan.

Nacors högerkrok på Zacke var helt medveten, jävligt ful och grymt korkad. Jag tycker däremot att straffet är alldeles för långt. 10 matcher hade för mig varit lagom oxå det långt i mina ögon. Snacket om etnicitet och ursprung tror jag inte alls har spelat in i domen, vilket en del tror, utan snarare Nacors "förmåga" att hamna i fel situationer alltför ofta.

Nils Enqvist travtränare till stjärnhästen Opal Viking dömdes till 8 års avstängning för att ha dopat  några avkommor till Opalen. Straffet här är oxå väldigt hårt i Frankrike döms man för liknande förseelser till 6 månaders avstängning.

Utan att i övrigt jämföra så har i bägge dessa fallen förövaren erkänt och enligt min mening då dömts mkt hårdare. Handbollen har inget liknande fall men i travet har ett flertal topptränare dömts men förnekat all kännedom om det inträffade och då mkt ofta dömts till ex tre månaders avstängning.

Här kan man då konstatera att hade Nacor och Nisse blånekat så hade säkerligen straffen blivit mkt kortare. Alltså erkänn aldrig ngt inom idrotten utan blåneka alltid! Inte så jävla vetenskapligt men sant i dessa båda fallen.

Kvarnby Basket loosar en hel del och skyller nästan alltid på sina skador. Man har säkert en massa otur men nån gång måste väl motståndaren vara bättre?

Imon tar vi oss an Eslöv och förhoppningsvis bärgas två poäng!   
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0