HH

Kollade Bollklubben vs Skuru ikväll och då visades återigen att tiden tas i mål. Nackalaget började euforiskt och gick direkt upp till 5-0. Hemmalaget kom sen igång och ställningen i paus skrevs till 15-17. Landslagsspelaren A W-F blev skadad i slutet på 1:a halvlek, lårkaka tror jag, och hade dittills varit mkt bra med 75% i utdelning.
Trodde nog att Skuru skulle sätta full fart i början på andra men ack vad jag bedrog mig. Bollklubben tätade i försvaret och höll nollan i 14 min och då ska man betänka att knappt ett skott kom fram till målet. Hemmalaget behärska sen tillställningen till fullo och vann en bekväm seger, 28-25.
Bollklubben lever oerhört högt på den mkt kompetente 9M-linen, Adda, Elin och Carro. Dessa gör samtliga hemmamål i andra akten, tillsammans med A W-F i första så står man för hela målskörden(Blomqvist gör ett i första). 
Taktiskt känns Bollklubben besättning väl förberedda och vinner den matchen solklart vs Nackalaget. Banverks-Kent och övriga ledare har gjort ett stort jobb under Chefstränare Linkans Thailandsäventyr.
Det var mkt trevligt att va på plats i HH och beskåda årets sista batalj och gamla besättningens victoria värmer i ett äkta Järnbrottshjärta!  
Kommentarer
Postat av: Pär

Kul blogg, CK, men Trafikverks-Kent skall det vara ...

2011-12-29 @ 21:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0