Åsen

Match igår vs Stavsten borta och torsk med två baljor. Ganska jämn där ändå trelleborgarna oftast var före med några mål. Spelet hackade en del och det rätta flytet saknades trots det var vi med motståndaren ända in i slutet. Returmötet är nästa fredag och redan nu brinner revanschens låga stark.
Tre sanningar besannades:
1. Söder om hallandsåsen ligger du under med fem mål redan innan kampen startat.
2. Domarna är bäst när dom syns minst och spelarna tillåts vara i centrum.
3. Skånedomare i Skåne är inte kul.
Genom åren tror jag att jag har spelat runt 80 elitmatcher i Skåneland så viss erfarenhet finns.
Surt sa räven men alla skall veta att min besättning kommer alltid igen!

Jag lovade betyg på spelarna i VM efter dom två senaste matcherna men har tyvärr inte sett dom pga träning och match. Så då kommer självklart heller inga betyg men jag har fått god info om vad som har hänt. Hittills är fakta att tre blåbärsnationer har slagits och att det blivit torsk vs två hyggliga nationer men enligt min uppfattnig inga medaljkandidater. Alltså för att närma sig godkänt måste SWE besegra Frankrike.
Rent spelmässigt är mest förvånad över att kontringsspelet näst intill är obefintligt efter som försvaret som alltid håller hög klass. Dax att släppa hängsle och livrem och våga vinna! 
Tippar seger vs fransyskorna och sedan respass vs Ryssland i kvarten även om jag från början trodde på semi-.

Ord på vägen: Att verka utan att synas är en dygd.  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0