olika kulturer

I pausen på dagens semi, IKS vs Skövde, diskuterades SOK:s stöd till 11 st landslagsspelare. För egen del tycker jag iniativet är mkt bra sen kan man alltid diskutera om rätt spelare fått lr om fler lr färre spelare skulle få stödet. Det intressanta måste vara att SOK satsar och det beror självklart på senaste framgången i mästerskapet.
Man snackade oxå om att det ev kunde bli splittringar i gruppen om vissa hade stödet medan andra blev utan. Det tror jag inte alls precis så är det i varje klubblag att någon har mer ersättning än någon annan. Det är en helt normal situation för dagens Elitspelare. Alla satsningar som görs på våra Landslag skall ses som en möjlighet och inte felsökande!

Imon är det dags för semi i herrarnas slutspel. Bägge matcherna kryddas av att ett av lagen satsar mer på egna talanger och rekryterar spetskompetens medan det andra till mkt stora delar hämtar spelare utifrån. Alltså två helt olika skolor som möts.
Nu tror jag att storklubben IKS betvingar Drott enkelt i tre raka matcher.
Den andra drabbningen blir en riktig batalj mellan hemvävda Godtemplare från Eskilstuna vs främlingslegionen från Potätästan. AHK gör det klassiska och försöker göra Guif till storfavoriter. Det tror jag inta alls på utan mitt tips är 3-2 i matcher till AHK. Man snor en match på bortaplan och hemma i skokartongen kan man inte förlora.
Finalen står således mellan IKS och AHK!    
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0