Fy fan

Kollade på Blå-vitt igår igen ihop med Emma. Spelet fram till vi gör 1-0, efter 30 min, är årets bästa men sen insmyger sig krampen. Då börjar det långa spelet som i och för sig leder till tre högkaratiga chanser men som för ett lag i motgång alla bränns. Tycker att minst en av chanserna skulle förvaltats eftersom det är rena frilägen, två på nick, Sella och Elmar, och Hyséns friläge. Två frisparkar finns oxå på kontot i bra lägen. Hysén tar första och skjuter tätt över nästa tar Ragnar från 35 meter och försöker placera in, vilket innebär om den nu hade träffat mål så hade målvakten hunnit på dass och tillbaka innan Ragnars rökare hade träffat kassen. Emma och jag har gått på en jävla massa matcher och igår frågade hon mig när hade Blå-Vitt en gubbe som kunde skjuta senast? Jag var tvungen att svara att det var alldeles för längesen. En frisparksskytt skriker vi efter!
HIF hade inte många chanser men Gerndts distansskott i slutet, 1-2, var ett klassmål av en gubbe som kan skjuta. På 1-1 målet så undrar jag hur fan Lund kan lämna sin stolpe vid hörnan för hade han stått kvar så hade han rensat undan bollen.
Nu har man en grym uppförsbacke att jobba i men igår fanns ändå glädjeämne och då tänker jag framförallt på mittbackarna Kalle och Ragnar, felfria enligt mig och Ragnar gå på kraft nästa gång du ska skjuta. En sak att jobba på, bland säkert en hel del annat, är att få mkt längre anfall.
Olsson och Lilla Vargen uppträdde igår i svart begravningskostym. Nästa gång kanske man ska ha kritstrecksrandig svid så att gubbarna skräms av lite maffioso stuk

AHK vek ner sig nåt kolossalt senast vs Guif. Jag förväntar nåt helt annat i hemmakampen när nästa drabbning går i skokartongen. Anfallschefen, Stocken, måste enligt mitt tycke beordra ett bredare spel så att kanske landets bästa kant par får mkt att jobba med. Jag tror fortfarande på AHK vs IKS i final!

Erica Widell i Skövde slutar igen. Likadant var det förra året och då kom hon tillbaka en bit in i försäsongen, i slutet av augusti. Tror absolut inte sista ordet är sagt. Förhandlingstaktik?  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0