Tips & Foten

Det tog tre omgångar innan man agerade i AHK. Hur kan det ske att en huvudtränare får foten så snabbt?

1. Rekryteringen måste ju ha varit milt uttryckt bristfällig. Wedbergs lärjunge hämtades i Borås och hade tidigare varit ihop med Wedberg i ÖHK. Alltså måste Sidden varit välkänd hos Sportrådet som vad jag har förstått tillsätter och avsätter tränare. Man måste då givetvis ställa sig frågan om dom rätta och tuffa frågorna ställdes till Sidden inför ett uppdraget. Det kan ju inte räcka med att Wedberg och Sidden kände varandra.

2. Spelarnas ansvar. Tränarn spelar ju inte men är självklart ansvarig men faktum kvarstår att engagemanget och viljan har varit bortblåst. Dax för en titt i spegeln och självrannsakan.

3. Övriga ledarstaben. Sidden var ju inte ensam. Var fanns lojaliteten när det blåste som snålast?

Jag kan däremot inte tycka synd om Sidden för jag förutsätter att han har gått in i uppdraget med öppna ögon och ingen har tvingat honom.  Att vara Elittränare kräver mycket och kanske den viktigaste egenskapen är att få med alla på skutan, vilket med all önskvärd tydlighet inte varit fallet här. Några ord på vägen: Det viktigaste är inte att aldrig falla utan att kunna resa sig efter varje fall!

AHK har agerat efter devisen att du kan aldrig handla för tidigt bara försent. Ett talesätt jag gillar utan att ta ställning i sakfrågan om rätt eller fel.

Ny tränartrio blir nu sportrådets Wedberg och Stocken i sällskap med förre och kommande ass tränarn Larsson. Ågren fortsätter väl förmodligen som sportchef men här kanske arbetsbeskrivningen måste tydliggöras. För det var väl inte bättre på Hellas tid!?

Redan innan detta hände så var mitt tips att AHK skulle slå IKS nästa vecka och nu är jag fullständigt övertygad. Ett AHK i Hemmaborg vs ett bortalag som kommer från Champions League i helgen kan bara sluta med en hemmatriumf.

IKS kommer däremot att ta en enkel seger vs Kolding!

Aranäs kommer oxå att knäppa ett kaxigt H43 på näsan i sin andra hemmamatch.

Här bjöd jag på några goa tips som säkert kan ge ett hyfsat odds och bra med deg tillbaka om ni lastar in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0