Herr-Elit

Dam-Elitseriens första omgång bjöd på idel väntade resultat. Kan det förvåna någon?

Herr-Elitseriens resultat kan kanske förvåna en del men för mig finns en skräll och en förvåning.

Skrällen är givetvis HK Aranäs seger i Halmstad. Själv är jag inte helt överraskad. HKA har gjort dom två klart bästa värvningarna, Linders och Atterhäll, bäst därför att dessa två spelare betyder så oerhört mkt för laget. Signalen från marknadschefen Tony Larsson till laget är tydlig: Vi gör vad vi kan för Er! Förbannat bra jobbat och all cred till Tony! Stort grattis oxå till tränarna, mina kompisar, Kakelsättarn och Virre.

Förvåningen är Alingsås genomklappning vs RIK. För mig genom alla år har AHK stått för moral, kämpaglöd och att aldrig vika ner sig. En match är ingen match så jag tror på ett mkt bättre och revanschsuget AHK nästa kamp. Mitt tips står fast: AHK blir Svenska Mästare!

Fortfarande jävligt trött på allt politikerpladder med löften till allt och alla inför valet. Hur många veckor dröjer det till vinnarna har glömt det mesta? Politikerna skulle ha grymt mkt att lära av idrotten. Där måste man jobba stenhårt under veckorna för att sedan leverera när det är drabbning på helgerna. Här tillåts fan inga långbänkar!

Snart dax för en härlig tempoträning med Bollklubben, 16.30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0