Gurk-stan

Igår var vi på resande fot med Bollklubben. Vi åkte från Heidhallen 11.30 och kom hem 03.00 i morse för att spela 60 min vs Västerås i Gurkstan. Det kostar på att vara Elitspelare.

Vi möter ett Västerås som har legat oerhört lågt under försäsongen och på nåt sätt gillar att lura i vassen. Vi själva har pga en mkt bra försäsong blivit topptippade. Enligt mig har Västerås ett bättre gäng än förra säsongen. Man har blivit av med Sofia O och Brandberg som inte hade nåt lyckat föregående år. Förstärkt har man med Malic, från DK, Elsa P har tagit Brandbergs plats och den största förstärkningen Lova Liif, central gestalt i försvaret och en mycket bra linjespelare. Alltså ett bättre IVH.

Vi själva har, och har fått höga krav på oss. Vi gör det jävligt bra igår i 45 min då vi visar hur fartfyllt och engagerat laget verkligen kan spela denna säsongen. Tyvärr så blir sista 15 min ordentligt sämre så bara en poäng kommer med hem till Järnbrott.

Efter matchen jublar IVH som man vunnit nåt väldigt stort medan HEID spelarna deppar. Så olika kan man se på en poäng till vardera lagen. Då ska man ändå betänka att förra säsongen så körde IVH över oss med 10 bollar. RESPEKT!

Man vinner och förlorar som lag och laget går stärkt ur bataljen med vetskap om att tiden tas i mål. 

På lördag är det ny bortadrabbning vs Kropps. Där är min gamle chef sen Wasait-tiden, Willram, ny kanslichef. Det blir ett mkt trevligt återseende.

Hur fan kan tränarn i Blå-Vitt på dom 6 senaste straffarna utse 6 olika straffskyttar. Självklart måste väl vara att om 1:e straffläggarn missar så får ev 2:e chansen och isf 1.e igen. Nu har man missat 6 straffar i rad varav 5 i år. Det är många poäng som när man summerar tabellen gått förlorade pga en taskig rollfördelning. Jag tycker att Ragnar ska lägga straffarna i fortsättningen.

Idag vinner Alingsås vs Sävehof!

Ord på vägen: vill du ha FRED förbered för KRIG!

Kommentarer
Postat av: Stigh J.

Grymt bra Crickan !

2010-09-30 @ 15:49:04
Postat av: Linkan

Kan bara hålla med om vårat kära Blåvitt och straffar!

Gött med lite tugg i bloggform!

2010-10-01 @ 14:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0