Nolhaga

Drabbning igår vs Eslöv. Kryss igen och mkt svårt att säga om man skall va nöjd lr inte. Prestationen är jag jävligt nöjd med, kampviljan är grym. Jag skulle önska, och där kommer vi att jobba ännu hårdare, att vi kunde få bättre betalt i kontringsspelet. Det borde komma utifrån vårt goda försvarsspel. Känns framförallt oerhört skönt att fortfarande vara obesegrad efter 6 omgångar.

Idag har jag tillbringat dagen i Nolhagahallen uppe i potätästan. B-ficks SM stod på menyn. Det mest intressanta var att studera ledarna i respektive lag och hur enormt viktigt steg-1 är för vissa av dom. Hallbys ledare var mkt arg under matchen vs HEID och spända verkligen ögonen i sina spelare. Trefilov varning! Det skall oxå sägas att det är en mkt trevlig prick i övrigt. Torslandas ledare var mkt spända och nervösa. Man skulle nästan kunna tro att detta är den största händelsen i klubben. Mkt uppstyrt och kombinationsinriktat vilket inte brukar leda till framgång på sikt. Framgångar tidigt på ungdomssidan leder inte med automatik till framgång längre upp i åldrarna. Där är väl Torslanda ett bra exempel på med representationslag harvande långt ner i seriesystemet.

Hade hoppats att få träffa min polare Stocken på läktaren men han var tydligen ledig. Nolhaga är annars nostalgi för mig efter alla härliga kamper där med HEID och Wassarna vs AHK. 

Att domarna aldrig avgör en match i bedömningssporten handboll är fullständigt nonsens. Ett antal situationer uppstår ideligen bla steg, stürmerfoul, täckning i målgården och käpphästen nr 1 passivt spel. Spelförståelsen ställs här på sin spets hos rättsskiparna och då tror jag att en stor dos erfarenhet är ett måste för en så korrekt bedömning som möjligt.
För egen del kan jag säga att många av dom något mer erfarna  domarna saknas i Dam-Elitserien. Alltför ofta är tyvärr dom som skall ta dom avgörande besluten inte tillräckligt långt fram i sin utbildning. Mitt förslag är att vi gör som i Danmark låter dom bästa domarna blåsa oftare och både ta damer och herrar Elit. Dom domare jag har pratat med är positiva.

Bronsman förlängar inte kontraktet med Kopparberg/Göteborgs målvakt vars kontrakt gått ut. Vari består dramatiken? Klubben bestämmer inte spelaren! 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0