Blåklockorna

Dagens drabbning vs Blåklockorna från Lund blev precis som jag hade förutspått en hård fight. Ett välspelande Lundalag överaskade oss inte men var effektivare i 40 min än vad vi hade hoppats. Vi ändrar då taktik i vår defence och sätter en punkt på motståndarens bästa spelare, Vanessa Tellenmark, och får oerhört bra betalt. Vi vänder på steken och kan bärga 2 mkt sköna poäng hemma i våran Borg. Vi får den respons vi förtjänar så i 2:a halvlek när vi levererar tänder vår fantastiska publik till och bär fram oss. Tack Publiken!

Många förståsigpåare har tippat serien och dom flesta vet jag ärligt talat inte vad dom grundar sina tips på. Mig veterligen har dom flesta aldrig sett ett Elitserielags träning och det är där man förbereder sig. En sanning som alltid gäller: du spelar som du tränar! Jag kan lova att detta är den bästa och jämnaste Elitserien som jag varit med om sen vi gick upp år 2006. Vi har i alla tips jag sett varit tippat mellan 3:a-8:a och där nånstans hamnar vi. 

Tips inför morgondagens Elitseriematcher:
Lugi slår Spåret relativt enkelt
Tyresö-Skövde. Sorry Tyresö.
Gurkorna-Kropps. Kryss

Innan matchen idag frågade vår speaker mig om slutresultatet och jag sa 26-23! Så ta rygg så kanske degen rullar in.

Imon blir en grym dag med mkt handboll på dumburken. Underbart!     
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0