Vart tog dom vägen

Gårdagskvällen spenderades på Rondo, Robert Gustavsson show. Mkt trevligt och ett stort tack till min besättning för 50-års presenten.

AHK, mina favoriter till SM-titeln, fortsätter att förbrylla mig. Dom två sista matcherna vs RIK och Lif har man visserligen visat god moral och gjort heroiska avslutningar men spelet dessförinnan har varit skralt. Tycker försvarsspelet som alltid håller hög klass men i anfallet har anfallscoachen Stocken en hel del att jobba med. Hela lösningen är väl inte Bliznac. Personligen tror jag på ett rakare anfallsspel och att man trimmar sitt signum kontringsspelet nåt in i helvete. Tre poäng på dessa två matcher får anses som jackpot utifrån hur det sett ut.

Två MV-tränare som prövas i nuläget är Winqvist i RIK och Fikret i Kärra. Två orakel med gedigna karriärer som spelare och som borde ha massor att lära ut. Deras adepter i kassen behöver all hjälp dom kan få och är unga och äregiriga men just nu funkar inte mkt. Som bekant är MV-kampen viktig i handboll och många gånger helt avgörande. Tror det lossnar och då är väl som alltid nyckelordet TÅLAMOD.

Spelaren jag saknar i IKS, RIK och ÖHK och undrar vad hände?
 Pontus Mellegård i ÖHK, en play-maker med ett härligt spelsinne och driv. Axelskadad har jag förstått och vi får hoppas att du snart är tillbaka.
Petter Bågenholm i RIK. En av mina gamla spelare i Bollklubben under framgångseran när vi vann tvåan, som nu heter ettan, obesegrade. Året efter vann i alssvenskan och gick rätt upp i Elitserien. På den tiden var Bågen skyttekung med en jävla bössa men oxå ett härligt spelsinne. Nu försvarschef i RIK men om jag inte är felunderrättad har mkt med jobbet.
Emil Berggren i IKS. Avgjorde SM-finalen i våras men nu helt osynlig. Spåddes en lysande framtid när han värvades av RIK. Visserligen är konkurrensen mördande i IKS men vad som hänt i övrigt vet jag inte. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0