Surt sa räven

Söndagens förlust, den 1:a i Elitserien, i Sth i söndags sved rejält. Vi visar ändock att vi i år kan vara med alla lag ända till slutsignalen, oavsett motstånd. Matchen har en karaktär av mkt kamp och hafs och slit. Spåret får bäst betalt för sin taktik med ett utgrupperat försvar. Vi spelar oxå ett säkert och välorganiserat försvar, 6-0. Min logik säger att  i ett utgrupperat försvar så får du större yta att försvara och då självklart hamnar du i fler man-man situationer. Vi är ett av dom, statistiskt sett, mest genombrottsstarka lagen och ändå vinner motståndaren straff tilldelningen med 5-1. En av mina gamla tränare sa en gång att på bortaplan ligger du under med 5-0 när matchen börjar och jag börjar tro att min gamle tränare hade rätt. Jag vet att vi hade våra chanser att avgöra kampen men att bedömningar i bedömningssporten handboll påverkar det är solklart. 

I söndags spelades en Elitmatch(Dam-Elit, Herr-Elit och HerrAllsvenskan) förutom våran och den gick i Lund. Rimligt borde då vara att något topprankat par kommer och blåser vår match i Sth, men självklart inte utan då skall det utbildas. Det jag efterlyser är att dom bästa domarna blåser mer och dom domarna som behöver utbildas får blåsa sig upp i högsta serien. Det är spelarna i Elitserien värda oavsett lag. Jag kan oxå tillägga att bägge lagen i vår match var överens i sin uppfattning.

Nu lägger Bollklubben matchen till handlingarna och ser med mkt stor tillförsikt fram emot helgens drabbning vs Skuru.


Mitt kära Blå-Vitt fortsätter att uppträda lojt och utan engagemang. Hur fan är det möjligt? Här finns oerhört mkt att utvärdera efter säsongen.


Min respekt för makarna Johanssons dagliga gärning och för vad man har skapat ute i ÖHK är mkt stor. Nästa steg måste vara att förverkliga visionerna med Elitverksamheten.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0