SWE

Har kollat in bruttotruppen till EM och tänkte roa mig med att sätta upp en serietabell utifrån antalet uttagna spelare. Har något lag lika antal uttagna så har jag bedömt det laget som har någon spelare som tidigare varit med före i ranking, givetvis då ganska nyligen.
1. IKS 8
2. Lugi 4
3. Skövde 3
4. Eslöv 2
5. Skuru 2
6. Spåret 1
7. HEID 1
8. Kropps 1
9. IVH 0
10. H43 0
11. Kärra 0
12. tyresö 0
Så skulle alltså en tabell rankad enbart efter uttagna landslagsspelare se ut. Som tur var är inte lagspelet handboll så enkelt.
Igår slog halva landslaget, Lugi, hela landslaget IKS och IVH som inte har någon slog välrepresenterade Skövde. Bollen är rund och vilja slår ofta klass i lagspelet handboll.
Skulle jag sakna någon lr något i truppen så är det ett riktigt offensivt vapen på M6. Ulrika Ågren som går bra i Danmark hade jag tagit ut.

Något som jag ogillar starkt är målvakter som tar sig friheten att stående över en skytt, liggande i målgården som har missat, vråla som en helt vansinnig. Tvärtom skulle vara en skytt som gjort mål att då ställa sig över målvakten som ligger på golvet och vråla ut sitt hån. Att visa glädje är självklart men att håna borde rendera en utvisning för jag kan lova att hade utespelaren gjort som målvakten så hade bestraffningen varit solklar. Min topp tre här:
1. Filippa Idehn´
2. Grubbström
3. Brorsson
Topplista förresten, det kanske borde varit en bottenlista.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0