Mkt dam

Igår kväll Bollklubben en mkt skön tvåpoängare på fel sida älven vs Kärra. Vi var förberedda på att det skulle bli en tuff match för oss och då särskilt mentalt. Allt snack från förståsigpåare som givetvis förväntade sig en lätt victoria och då helst med ett antal mål. Vi visste att derby är derby och då spelar inte tabellplaceringen så jävla stor roll. Vi bröt ner motståndaren ju längre matchen led och sista 20 min var klasskillnaden stor. Laget HEID uppträdde som alltid med stort engagemang och fick en härlig start på helgen. Den skönste segern hittills i år enligt mig.
Systrarna Åström blåste matchen och gjorde det på ett utomordentligt sätt. Känns fortfarande som domarstandarden i och runt Götet är fan så mkt bättre än i övriga Riket.

Här kommer min trupp till EM. Byggd på kunnande, form, erfarenhet och betydelse för laget.
MV: Kain och Grubbström
9M: Torstensson, Gulldén, Johansson, Jacobsen, Islas-Helgesson, Olsson och Roberts
V6: Boson, Skogsberg och Helleberg
M6: Flognman, Wiberg och Ågren
H6: Wiel-Frédén och Hagman
Jag vet att 16 spelare skall tas ut och jag har tagit 17. Någon måste alltså bort och då får det givetvis bli en på V6 men det slipper jag välja för det blir förbundskaptenens huvudvärk. Jag vet oxå att Ågren inte är med i bruttotruppen men det bryr jag mig inte om.
Kommentarer
Postat av: SM

Angelica Wallén?

2010-11-13 @ 14:52:17
Postat av: Ankan

Wallén istället för Olsson, tror jag.

2010-11-13 @ 15:28:13
URL: http://proffshandboll.blogspot.com
Postat av: Bosse Bus

CK du har ingen koll. Wallén är väl given?

Roberts måste spela in sig först, alldeles för ojämn.

2010-11-13 @ 18:03:53
Postat av: Trogen läsare

Wallen given! Nyckel spelare i Esbjerg!

2010-11-14 @ 20:41:03
Postat av: Johannes

Ulrika Ågren har lång väg kvar innan hon är landslagsaktuell. Hon jobbar bara för sitt eget läge utan att sätta några spärrar åt medspelarna. Försvarsmässigt är det även där en bra bit kvar innan det kan börjas snacka landslaget. Hennes speltid i Esbjerg kommer också att minska när deras danska landslagsaktuella mittsexa är tillbaka.

2010-11-14 @ 22:58:28
Postat av: Nilsson

Svar till Johannes: Om det är individer som spelar fram andra vi letar efter så tycker jag Anna Maria Johansson ska plockas bort. Sätt in Kasman istället som också är en bra försvarsspelare.

2010-11-14 @ 23:31:26
Postat av: Trogen läsare

Håller med angående Anna-Maria in med Kasman! Och vad det gäller Ågren ligger hon tvåa i mep ligan i danska ligan av alla linjespelare! Det är jäkligt bra gjort! Försvarsspelet kan jag inte uttala mig om för jag har ej sett någon av deras matcher.

2010-11-15 @ 18:14:49
Postat av: Båjde

Bosse Bus, Vad var det du sa om Jamina? Haha modigt val, hon har visat sig värdig den platsen! Och Ullis hade garanterat inte gjort bort sig i landslaget, ge henne chansen som med Jamina?!

2010-11-18 @ 12:05:36
Postat av: Kalle

Tycker nog ändå att Jamina kommer med lite för snabbt. Det är flera andra som verkligen fått kämpa för att överhuvudtaget få en chans. Men en spännande spelare är det och det ska bli kul att följa henne. Ågren däremot har inget att göra i landslaget. Sluta upp med sånt snack.

2010-11-18 @ 20:04:35
Postat av: Peter

Jamina är värld platsen!

Ågren lyckas ju spela mot alla stjärnor i Danmark vad är skillnaden i landslaget?

2010-11-20 @ 01:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0