Slutspel

Imon börjar allvaret för SWE och då är det dax att leverera igen. Man har gjort det bra hittills och betvingat alla lag i grundrundan och mer kan man givetvis inte begära även om jag tror att SWE:s grupp var den lättaste. Min bedömning är att varken NL lr Ukraina tar några poäng i mellanrundan därför blir kamperna vs UNG och FRA helt avgörande. Poäng vs Norge måste ses som ren bonus. SWE känns oerhört gediget och står inte och faller med någon spelare så för mig är semifinalplatsen väldigt nära. Utgångsläget som skapats är ju utomordentligt!

Den absolut bästa drabbningen jag hittills sett i EM är överlägset DK vs RUM. En match som hade det mesta inkl två domare som sista kvarten svalde pipan varje gång RUM anföll och då vände DK på steken. Tempot och prestationerna var mkt bra och en fanatisk hemmapublik bar fram sina danska hjältinnor till segern.

Idag var jag och kollade på ÖHK vs Hallby i Allsvenskan. Matchen tog sig ju längre den gick med hemmalaget hela tiden i förarsätet och kändes avgjord vid flera tillfällen. Hallby kvitterade med matchens sista skott och överraskade mig positivt med en härlig kämpaglöd. Här fanns tyvärr ingen fanatisk hemmapublik och jag räknade dom faktiskt inkl småbarn, 91 st=fullständig kalkon. ÖHK är rätt bra nu och värd en större publik men var den är det vete fan.

Fick oxå höra en del rykten om min egen framtid under matchen!? Kan bara konstatera att väldigt många tror sig veta mkt och jag själv inte ett skit. Thailand kanske.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0