Semifinal+Kropps

Svenska damlandslaget i semifinal i EM, smaka på den=grymt. Jag är inte lika förvånad som många andra över framgången för det har varit ett långsiktigt bygge, ända sedan Schefverts tid, som nu äntligen får skörda frukterna. För mig är detta landslaget ett gediget bygge som pågått över tid med en väldigt god blandning av rutinerat och ungt. Vet oxå att klubbarna där spelarna lägger mesta tiden, nånstans mellan 200-250 träningspass/år, blivit mer medvetna om vad som krävs av en Elitidrottare. Med stolthet konstaterar jag att jag tippade minst semifinal innan turneringen.
 Tänkte innan semifinalen ge mina betyg på spelarna hittills i turneringen. Kriterierna är prestation, förtroende hos förbundskaptenen och betydelse för laget. Skalan är:
5= mkt bra. Grubbström, Torstensson, Gulldén
4= bra. Kain, Boson, Wiberg, Flognman, Wiel-Fredén, Johansson
 3= gdk. Helleberg, Hagman, Islas-Helgesson, Roberts, Jacobsen
 2= uk. Wallén, Wallther
 1= kass. ingen
Jag har varit rättvis och ganska hård i min bedömning men detta är min syn på vad man har levererat. Snart dax för drabbning= UNDERBART och ett mkt härligt skräll läge.

På hemmafronten pågår förberedelserna inför omstarten av Elitserien vs IKS på annandagen. Vi har mött Kropps x 2, hemma och borta. Det har gått precis som jag hade hoppats, vinst hemma 23-20 i en match som påminde om ett preparélopp i trav lr en träningsmatch i augusti. Igår kväll i Uddevalla var det en klar förbättring, som alltid en tät defence men oxå ett snabbt kontrings- och anfallsspel. Slutresultatet 32-22 till Bollklubben.

Efter matchen hemfärd med min kompis Kent i snöfallet, när ska den här skiten sluta falla? Vi siktade in oss på en 150 g m bacon och var jävligt hungriga. In i Kode och där va shappet stängt. Ok tänkte vi då tar vi Kexstan, oxå stängt=ridå. Till slut kom vi till Odinsplatsen, vrålhungriga men i gengäld va burgarn mkt fin. Så en härlig fredagskväll med besättningen och kompisen Kent slutade på ett utomordentligt sätt.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0