EM

Underbar match och en oerhört viktig seger vs Tyskland. Jag och besättningen såg matchen tillsammans i residenset på Åttarörsgatan. Flickorna tycker alltid det är lika underbart i det vackra Järnbrott. Vi tippade matchen och jag hade rätt i differens,alltså två upp till SWE men 25-23. Hultas vann med det helt korrekta 27-25.
 Jag var innan matchen helt övertygad om svensk seger och tror stenhårt på semifinal. Tycker till skillnad mot en del andra att SWE har hamnat i en relativt enkel grupp. Tyskland är vi oftast jämna mot, alltså sett över alla matcher på slutet. Ukraina var det mkt längesen dom var nåt att ha och Holland som har blivit mkt bättre håller inte alls Sveriges klass. Sverige och Norge från denna halvan till semi har varit mitt tips ända sedan lottningen. Topp tre: 1. Kain, sitt livs match 2. Islas Helgesson, vad jag förstått oxå bäst i test(fysen) 3. Gulldén, play-maker och trea bakåt
Jag har inte fått hybris utan tror stenhårt på detta laget så idag skall Ukraina avfärdes på klasslagets vis.
 Sist vill jag gärna nämna min gamla elev, Jamina som gör det så jävla bra. Respektlös och med ett gött mod precis som jag känner henne.

Innebandy VM vilket jävla skämt och en helt osannolik kalkon turnering. Två lag är bra, SWE+FIN, resten är i fallande skara kass. Låt SWE+FIN göra upp i bäst av 7 matcher direkt så slipper vi alla löjliga resultet på vägen.
Kommentarer
Postat av: björn grön

Mycket fin bloggare CK!

2010-12-12 @ 22:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0