EM hittills

Det har redan skrivits spaltkilometer överallt om den härliga segern vs Norge och jag kan bara stämma in i hyllningskören=fantastiskt! Man kan rabbla upp hur många positiva omdömen som helst men jag nöjer mig med att säga att prestationen var fulländad.

För mig som tränare i Elitserien så gläds jag nåt oerhört när 6 av 7 i förstauppställningen spelar i vår serie hemma Sverige(Grubbström, Boson, Wiberg, A W-F, Jacobsen och Gulldén). Det var inte för så längesen förståsigpåare sa att du måste till Danmark för utvecklas. Av dessa är tre hemvändare från just DK men tre har faktiskt aldrig spelat nån annanstans än i Elitserien. Det bevisar att serien hemma förmodligen är den bästa någonsin, vilket i och för sig många har tyckt redan tidigare. Jag skulle nog vilja säga att serien har varit ganska bra över en längre tid för annars hade inte våra unga spelare ha utvecklats till det dom nu är. Klubbar som inte har några landslagsspelare just kan sträcka på sig för nånstans måste spelarna få matcher och där är vi alla delaktiga. 
Vår produkt är jävligt bra och där fostras nuvarande och framtida landslagsstjärnor!

Bollklubben sliter på under EM-uppehållet coh försöker skapa en så bra platå som det överhuvudtaget är möjligt inför omstarten. Tis och fre möter vi Kropps hemma och borta som sparring och för att få upp matchtempot. Vi har tyvärr drabbats av ett tungt avbräck när vår lagkapten Webb blev knäskadad på landslagsuppdrag med England. Nu jobbar vi på att hitta en så bra ersättare som det går på marknaden. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0