Rapport

Tog skeppet idag upp till Kamratgården för att bevittna Blå-Vitts träning. Hämtade upp Linkan först och sen bar det av. Träningen skulle vara 10-11.30 så vi va på plats 9.50. Ingen var ute på plan så vi väntade i skeppet till strax efter 10 men fortfarande ingen ute. Vi lämnade skeppet och gick till receptionen och undrade var laget var. Dom hade genomgång av Gefle matchen och skulle börja ca 10.30 fick vi veta och blev bjudna på en köpp kaffe av en mkt trevlig tjej.
Såg framemot en fartfylld och intensiv träning två dagar efter match. Ack var jag bedrog mig, lätt träning stod på schemat. Va fan då lätt träning när man borde blåsa på!
Man började med övningarna 10.35 och då stod följande på menyn:
1. uppvärmningslöpning i 7 min
2. pass- och nickövning i ca 15 min
3. inlägg och en del skott i 30 min
SLUT.
Alltså 50 min träning för gubbar som är helproffs med usel form.
Sen va det givetvis lunch. Vad man sen slår ihjäl tiden resten av dan med vet jag tyvärr inte.
Är på plats imon igen för ingen skall dömas av en enstaka titt.
 
Grymt bra gjort av våra U-20 tjejer i handbollslandslaget att ta GULD igen.
 
Efter två år utan bänken pga av axelproblem är jag någorlunda på gång efter att ha hivat upp 110 kg.
 
Kommentarer
Postat av: christer

Är uppe i 120. På vågen alltså. I bänk kanske 90-95. Vi får ha en ny vägning / bänktest kring jul.
Är i Österrike o följer EM 18. Ser bra ut så här långt. Dock ingen " bänk " på hotellet. Missar två veckor.Lycka til CK med laget nästa säsong.
Hälsar CM

Svar: Tack! Min matchvikt är 102.5 pannor.
coachck.blogg.se

2012-07-17 @ 16:33:08
Postat av: Ronnie Svensson

Hej CK
vad händer i med blåvitt? Verkar som du har lite koll på detta. Roligt att roligt att läsa dina syn punkter. Hälsning från Värmland RS

Svar: Hallå din gamle storskytt!Blå-vitt skall nagelfaras och med rätta kritiseras. Hoppas på en vändning men blir mer och mer tveksam.
Ha de gött!
coachck.blogg.se

2012-07-23 @ 13:56:15
Postat av: Ola Öhman

Hej, Ola här!
Har under många år funderat efter att ha sett tränigar på kamratgården, tränar de inte mer? Jag var uppe igår och tittade efter genomklappningen mot Gefle och det rådde rena domedags stämningen, både bland publik och spelare, men kamraterna hade laddat upp med allt från ordföranden till en gäng juniorer som fick äntra planen först för att känna av stämningen??? Men allt gick lugnt och ordnat till inte tillstymmelse till skandal och träningen var inte mycket att hurra för heller, nej Christer jag tror det behövs nån med dina hårda nypor för att få fart på grejerna:)))

Svar: Hallå Ola!Det klart att gubbarna som skall kallas proffs kan träna mkt mer. En av tränarens främsta uppgifter är att vara krävande och där vete fan om Stahre räcker till. Engagerad är han men det är en annan sak. Analyserna efter matcherna känns oxå aningen klena. Hade jag haft Milds jobb hade han omgående kompletterats med Conny K!
coachck.blogg.se

2012-07-23 @ 15:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0