Om olika ting

Försäsongerna för lagen är snart slut och ev återstår ngn match innan allvaret börjar. Frågorna man kan ställa är: har vi tränat tillräckligt bra? har vi mött tillräckligt bra motstånd? Detta är saker tränarna kan påverka och då gäller det att ha gjort så rätt som möjligt för ingen kan klaga på tiden med vår extremt långa försäsong. Och kom ihåg skador har alla lag!
Vi i ÖHK hade vår näst sista match igår vs mitt gamla lag(89-90), Borås HK. En match som vi sprang igenom på ett bra sätt och fick dra dit många kassar, 39-22. Kärra återstår på torsdag och hittills går försäsongen enligt mall.

SWE loosade vs Ungern och Wendt fick med rätta mkt skit men mittbackarna understöd under hela drabbningen var usel. Z gick som vanligt runt i anfallet men får givetvis inte kritiseras, murvlarna bockar och bugar oavsett om det presteras lr inte. Jag har ganska länge sagt att Svenssons bäst före datum har gått ut och tyckt det varit patetiskt när frågan har ställts om han lr Källström skall spela. Källström är given och bör kompletteras med Wernbloom.

Emma Green misslyckades i höjdhoppet och såg som vanligt inför varje hopp ut som om världen skulle gå under. Experten Bergqvist observerade detta som jag skrivit om tidigare. Undrar om hon läser bloggen? Emma kanske behöver byta tränare!

IKS herrar till Champions League. Jävligt starkt gjort med stundtals en ny 9m-uppställning med Berggren, Schefvert och Albrechtsson. Min gamle elev blev matchhjälte Pedda i mål. Grattis!      
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0