GFC

Såg matchen RIK vs Drott igår. Två lag med öppna spjäll, alltså helt utan försvarsspel. Drotts danske målvakt var vid i stort sett varje insläppt mål asförbannad på försvaret. En mkt stor målvakt sa en gång att hela målet är mitt och får jag hjälp nån gång är jag tacksam. Borde vara nåt för dansken att anamma. Hörberg i RIK-målet hade en mkt tung afton. Killen är ung och har potential. Målvaktscoachningen under match måste bli bättre. Winqvist som sitter bakom bänken måste kunna ge både goda råd och peppning.

 AHK vs GUIF kryssade. Den gamla sanningen kom fram, att för att kunna vinna borta mot AHK måste du leda med 4-5 mål i slutet. Trycket på motståndare, domare och funktionärer är mördande i Nolhaga. Förr så tryckte tidtagaren olika snabbt på avstängningsknappen beroende på om AHK ledde eller låg under. Så ibland var slutminuterna jävligt snabba eller grymt långsamma.

Kopparberg/Göteborg har bara ettårs kontrakt med sina spelare. Det innebär att spelare som vill vänta in andra klubbars intresse eller av annan anledning inte kan betämma sig riskerar att stå utan kontrakt. Chefen Bronsman säger att det finns alltid spelare som vill spela i klubben. Tycker Bronsmans tanke är rätt och har aldrig förstått varför det alltid skall vara spelarens marknad. Klubben är alltid viktigast! Jag har många exempel på spelare som har trott att det varit tvärtom. Dom spelarna harvar som regel en eller några divisioner ner i seriesystemet.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0